om mina hästar

jag har haft 5 hästar om man räcknar med alla i min familj har haft :)
fast jag har haft 3 helt egna
Dance och tessa lyn det är min syrras och Athena och Tequila och moseley är mina fast nu har vi bara mossy och tessan dom andra sålde vi
NOBLE DENCER
 han var brun men en tjärna och han var bara 4 år när vi köpte hen och han var lite banslig
han var en d-ponny med väldigt fina steg och hoppade gannska bra fast eftersom att han var ung så kunnde han stana och vi var ganska orytinerade när vi hade han och jag var bara 9-10 år så jag kunnde inte han och min syrra trötnade då på att rida:(
 
TESSA-LYN
tessa lyn äe min syrras häst som ho har haft snart i ett år tror jag och innnan hon hadetessan hade hon dance och trötnade på attv rida men sen ville hon rida igen och då fick hon tessan
tessan är brun med en liten lite tjärna i pannan vi har tessan fortfarande och det går bra
Tessan är 11 år gammal och älskr att hoppa hon har gått 130-140 med tidigare ryttare och 110 med min syrra men tessan har varit lite skadad så hon har tagit de lungt
 
SWEETHEART ATHENA
Athena var min gamla ponny som jag fick innan tequila jag fick henne när jag var 7-8 år och hon var världens bäst nybörjar ponny hon var så snäll
hon var 11 när jag fick henne och typ 14 när vi sålde henne
hon var brun med en tjäena
 
men efter ett tag när jag ville börja hoppa så ville hon inte hon hoppade högst 60 cm
men sen så sålde jag henne
jag sacknar henne så mycket :)

TEQUILA ll
tequila var min gamla ponny som jag hade i två år hon var brun med en tjärna
hon var 13 år gammal när vi sålde henne och 11 när vi köpte henne :)
hon var min prinsesa:)
hon hoppade jag 8 nollor i lätt:A på men valde att inte starta msv! för att jag började att bli stor och tog det säckra före det osäckra
fast hon var väldigt specigell hemma hon kunnde bli väldigt tjurig och bara sparka bock och hålla på.
men hon var helt otroligt fantastisk i hoppningen.
sacknar henne otroligt mycket<3
hon var som sagt väldigt pigg och galen haha
och då vi fick det svårt att sälja henne då nästan ingen klarade av henne då vi tillslut fick skänka bort henne till en tjej som är jätte gullig och jätte duktig.
MUNSBORO MOSELEY
Han är en kille på 10 år och är helt fantastisk han är snäll i allt och gör allt för sin ryttare. är en en grym hopp ponny
bern med bläs och vit strumpo. jag har haft honom i snart 4 månader eller något vi har vist och placeringar i lätt:B och snart ska starta lätt:a
han har gått mav med föregående ryttare men när vi prov red han hoppade han 140 bana :)
han är bara helt fantastisk.
en ponny jag aldrig kommer glöma.
nu går det bra för mig och han.
 
jag hiner inte skriva mer nu ska shopa lite med ninni så hej då :)
ALVA
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyekipagens.blogg.se

vi är två 13-åringar som tillbringar vår fritid i stallet. våra namn är Linnea & Alva, hoppas ni tycker om våran blogg och väljer att stanna :)

RSS 2.0