Kaos dagen

Det börjar med att vi går upp kvart över 6 och åker direkt till stallet. När vi kommer dit så måste vi gräva fram transporten, fast vi hade gjort det igår. Då inser mamma att hon har glömt transporrt nyckeln. Så hon får ju åka hem och hämta den och det tar typ en halvtimme. När hon kommer tbx så är kl ungerfär 5 i halv 8 och vi ska ju vara där 8 och det tar nog en halvtimme att åka dit i ovädret så vi skyndar oss ut med Madde (som jag hade gjort iording) ut till transporten och lastar henne så när vi ska köra iväg så kommer vi ingenstans för vi måste upp för en liten backe och hjulen på bilen bara spinner, vi skyndar oss ut lastar av henne och mamma för ta fart för att komma uppför backen utan häst i släppet. Jag och Madde går ända upp till en annan lite större väg, där mamma har parkerat transporten. Nu har vi JÄTTE bråttom kl är typ 10 i 8 och såklart vill inte Madde gå på transporten nu för vi har ju lastat på lastat av och nu står vi på ett ställe hon inte alls känner igen. vi försöker allt men hon vill verkligen inte, fast om vi skulle haft lite hö så skulle hon säkert att gå på för hon är alldeles matgalen. Så det var bara för mig att gå ner till stallet igen, fast om vi skulle ha kommit iväg så är det tveksamt om vi skulle komma t stav för vid stav så är det mycket backar så vi skulle nog inte ha kommit nånstans ändå idag. Efter så släppte jag ut Madde för dom andra var ju ute. Vi mocka fixa maten och allt sen hjälpte vi Mickaela att ta in hästarna till lunchen så då tog vi in alla hästar eftersom det är snökaos! Vilken morgon asså! Nu ska jag bara chilla och kolla på heart of dixie eftersom jag missa det i tisdags. Skönt att inte behöva gå i skolan iaf ;)
 
 
/Linnea


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyekipagens.blogg.se

vi är två 13-åringar som tillbringar vår fritid i stallet. våra namn är Linnea & Alva, hoppas ni tycker om våran blogg och väljer att stanna :)

RSS 2.0