Madoghill imogen

Jag tänkte berätta om min och Maddes resa så det är bara att fortsätta läsa om ni orkar :)
 
Allt började med en dag då mamma kom hem med en annons på Madde, jag vart aldelles chockad först för Madde var ju en c- ponny och vi skulle ju ha en D- ponny? Men mamma sa att det hon var ju maxad + cob så vi kunde ju iaf provrida. Så senare den sommaren så provred vi henne, jag hade provridit en D ponny innan också men jag hade inte riktigt fastnat för han. När vi kom ner till växjö så var jag vääldigt nervös å så. När vi skulle rida så var hon alldeles perfekt, jag visste att det var hon jag ville ha. Maddes ägare frågade hur högt jag ville att hon skulle höja och jag var ju rätt så nervös så jag sa 60 cm så vi hoppade det och hon var så snäll och bara accepterade en ny ryttare på ryggen. När vi sen åkte hem så var jag jätte glad och exalterad, vi bestämmde lite senare att vi ville provrida henne en gång till och den här gången så var vi där över helgen och jag skulle rida ett dressyr pass och ett hopp. När vi kom ner så lämna vi våra väskor och sen direkt så åkte vi till henne. Denna gång gjorde jag iordning henne och jag fick lära mig hur man skulle tränsa henne. Dressyr passet gick jätte bra Thea (Maddes ägare) var min tränare och hon visste ju exakt hur jag skulle rida henne och så :) Nästa dag så skulle jag hoppa vi tog fram en oxer, en grind och två sockerbits hinder. Jag red upp till padocken och red fram och hoppa fram sen höjde vi kanske till 80 och jag var så glad för allt gick bra och jag kommer ihåg känslan när jag kom perfekt på grinden och jag vart så stolt! Sen efter så åkte vi till vårat landställe för att tänka igen allt men jag visste att jag ville ha henne, när alla betalningar var klart och vi hade bestämt oss ungefär en vecka efter så var det bara att bestämma ett datum för att komma och hämta henne sen fixa vi en stallplats så allt var klart. Vi fick låna Johannas transport ner och det skulle ta oss 8 timmar att åka ner men det gjorde inget för jag var ju så glad vi hade ju köpt en Häst :D Vi fick sova en natt på hotellet inann vi kunde börja bege oss hem, nästa morgon var alla Maddes grejer packade så det var bara att lasta in dom och sen fick Thea säga hejdå och det var ju så sorgligt hon hade ju haft henne ända sen Madde var liten. När vi åkte upp så tänkte jag alltid, tänk om hon är törstig? tänk om hon är hungrig? och massa sånna grejer Men när vi äntligen kom fram så var det dagen innan skolan skulle börja. Tänk jag skulle kunna säga att jag hade en häst om nån fråga om jag hade några djur. 
 
Nu 1 år och ungefär 6 månader senare har vi gått igenom mot och medgångar, men jag är så glad att vi åkte och provred henne. 
Hon har lärt mig så mycket och hon får mig alltid glad.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyekipagens.blogg.se

vi är två 13-åringar som tillbringar vår fritid i stallet. våra namn är Linnea & Alva, hoppas ni tycker om våran blogg och väljer att stanna :)

RSS 2.0